Amint tudjátok, legifjabb komondorom neve Becse. Ősi magyar női név, azt jelenti kánya. A magyar mondások között sok szólás van a kányáról, ahogy a címben is írtam, tolvaj kánya, tyúklopó kánya. Becse kislány mindig is egy tolvaj betyár volt. 

A mai nappal feltette a koronát a művére. Hétfőn vettem Salem kandúrnak 60 deka májat, de aztán elfelejtkeztem róla. Ma úgy döntöttem, hogy kicsit zsírjára sütöm, és úgy kapja meg. Kész lett a máj, púpozva szedtem belőle a macskatálba, és a serpenyőben is hagytam valamennyit, hogy azt majd szétosztom a kutyák között. A macskát mindig a fürdőszoba külső ablakpárkányán etetem, mivel magasan van. Kintről még a komondoroknak sem elérhető (nem a kandúrt bántják, csak ellopják a neki szánt ételt), bentről sem lehet hozzáférni, mert bár odabent a belső párkányt elérik, a külsöt azonban már nem. Gondoltam én - eddig. 

Szóval, kitettem a sült májat hűlni. Azon az állásponton voltam, hogy addig nem hívom Salemet, amíg ki nem hűlt, hogy meg tudja enni. Ezért, bejöttem a szobába netezni. A komondorok bent. (Hát igen, nálam bejöhetnek. Imádom a nyugodt jelenlétüket, és hogy amikor fekszenek s elmegyek mellettük, felemelik a lábukat, hogy simogassam meg a pocakjukat.) Eltelt kb fél óra, épp az járt az eszemben, hogy megnézem hogy áll a máj, amikor egy csattanást hallottam. Fix, hogy levertek valamit a fürdőben, nyilván a máj jó illata miatt. Kisietek, látom, hogy a macskatál a földhöz vágva, olyan üres, mint a szennyesláda nagymosás után! Ki az a .......?! Hogy a fenébe......?! És rájöttem. Valamelyik komondor felállt a wc tetejére és onnan már elérte a külső párkányt, beemelte a teli tálat, stikában megette, majd még földhöz is vágta! (Ja, a wc pont az ablak alat van)

Hát ezt nem hiszem el! Na de melyik volt?! Ahha, velem nem lehet packázni, pofa szagolás! Akinek a szája májszagú, az a bűnös! Zsejke és Csekő komondorom kiestek a rostán, (Zsejkéről nem is gondoltam komolyan, mert egyrészt nem rafinált, másrészt nagyon becsületes.) Becse szája azonban friss sült máj illatot árasztott. Áhá! Megvan a bűnös! Hogy én miért ne lepődöm meg......! Aztán észrevettem, hogy a félretett serpenyő is gyakorlatilag tök üres........ Pár darabka maradt benne, kutyanyálas májat Salem úgysem eszik meg, szóval.... megy a kutyáknak. (Serpenyő marad most már kutyás serpenyőnek).

És MIT KELL LÁTNOM?! Becse pofátlanul előre furakszik, amikor a megmaradt 4-5 darabka májat osztom. Hát ez tényleg mindennek a teteje! 

A bejegyzés trackback címe:

https://kedveshangu.blog.hu/api/trackback/id/tr418648316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása