Semper fidelis jelentése. örök hűség. 

Talán furcsának tűnik, hogy az amerikai tengerészgyalogság jelmondatát használom a Komondorra. Pedig van közös vonás.

Amikor Barátom, hazaviszel egy nyolc hetes kiskomondort, sok mindenre számíthatsz. Csínyek, rosszaság, huncut tettek. De egy valamire biztosan: semper fidelis. Az örök hűség. Örök hűség addig, amíg a Komondor-szív utolsót dobban. 

Hűség, amikor még csak baba. Hűség, amikor kamasz. Hűség, amikor felnő. Hűség, amikor egészséges, és hűség, amikor beteg. Igen, még akkor is. A komondor akkor is hűséges, amikor már felállni sem tud. 

Így vagyok én Szurdokjáró Becse kislánnyal. Nyolc hetesen hoztam. Pindurka volt. Sokat autóztunk érte. Sosem sajnáltam se a vitamint, se az ételt, se a megfelelő oltási protokollt. Becse kislány, a Komondor Baba, szépen felnőtt. 

Másfél hete titokzatos betegség támadta meg. Azt hittem babézia. Megkapta az oltást, de nem az volt. Aztán infúziók sora, antibiotikumok váltva, s amikor már napok óta nem evett, aminósavak, vitaminkoktélok, calo-pet, kúpok, és minden, amit csak be lehet szerezni. Baba beteg lett. Ma a 11. napja, hogy utoljára jót evett, és múlt szerda óta semmi sem ment le a torkán. Még egy pohár joghurt sem. Ment az infúzió, csorogtak a gyógyszerek, és csak reméltem, hogy valami végül mégis használ. De sajnos nem így volt. Ma ultrahangon voltunk, és reggel Baba kirohant a kertbe őrizni a házat. Ez az elmúlt 10 napban nem történt meg. Baba olyan sovány, hogy könnyedén felemeltem ma a vizsgálóasztalra. Én, egy Komondort. A csontsovány Baba, aki alig tud felállni, őrzi a házat. Éjjel, amikor kiengedem, az ajtó előtt fekszik, ott vigyáz rám. Baba, tudom, hogy örökké hűséges vagy! 

Ma azért mégis háromszor evett végre: főtt húst, sárgarépát, joghurtot. Tíz nap óta először evett jóízűen. Kecsegtető híreket kaptam Róla, bár a harcnak még nincs vége.

Becse kislány, Kis Komondorom, Baba: semper fidelis. Nem csak Te vagy hűséges örökké, henem én is. Ez engem is kötelez. És nem hagyom, hogy bajod essék. Becse Baba, sose feledd, a Barátom vagy. 

Semper fidelis, Baba!

A bejegyzés trackback címe:

https://kedveshangu.blog.hu/api/trackback/id/tr127473768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása