Nomen est omen - mondja a latin. Nevedben a végzeted. Becse jelentése: kánya. Tyúklopó kánya, tolvaj kánya. De egy dolog biztos: ragadozó a javából!

Nem is folyt le olyan sok víz a Dunán és bizony a kis Kánya Kisasszony nagyon magára talált! Régen és nem is oly régen volt, hogy az első nap Zsejke kicakkozta Becse fülét a kaja miatt.

Mostanra Becse megmutatta, hogy milyen komondor is Ő. A minap leültem hozzájuk a kőre, Zsejke, Csekő mellém heveredett. Elkaptam Becsét egy kis dögönyözésre, ám Neki nem tetszett. Morgással felelt, amolyan kopj már le, nyanya, morgással. Mondom Neki: idefigyelj kisklapec, akkor nyunyurgatlak, amikor csak akarom. Erre hatalmas morgás közepette ráharapott az államra! Ejj! Piha! Ilyet még Zsejke és Csekő sem csinált! Megmarkoltam a kis pofáját két oldalról: mit képzelsz?! Mit kép-zelsz?! Ellöktem, és Ő pucolt befelé a téli szállásnak kinevezett medencébe. A Lányok betakarodtak a sarokba, pedig nem is nekik szóltam. Ránéztem Zsejkére (na Ő a legtisztességesebb Komondor a házamban) mondom, gyere ide, gyere ide kicsim! Erre Becse mint akit puskából lőttek ki, egyenesen rohant a karomba. Hát szégyenérzet semmi.

Ma aztán, leszakadt az ég már megint, ömlött az eső. Mindenki bent, Én dolgozok. Mély hangú - de nem olyan mély mint a Lányok - ugatást hallok a konyhából. Meglepődöm. Jéééé.... Becse. Látott valamit a teraszajtón át? Őrzi a házat? Kimegyek. Nem! Mivel ma megint áramszünet volt - ezer hála és köszönet és puszi az ELMÜ-nek a vasárnapi 12 órás áramszünet után, ma megint - a Nekik hozott farhátat csak letettem a konyhában. Becse ellopott egy darabot - megenni nem tudta - de mély hangon ugatott rágcsálás közben, hogy távol tartsa Zsejkét és Csekőt. És a Lányok - kivált Zsejkuska, aki nemrég még kicakkozta a fülét - a konyha küszöbén álltak és csak néztek befelé. Becse, a kis mihaszna, pedig keményen ugatva eszegetett. Na beléptem, egy füles Becsének, és takarodj! felkiáltással kizavartam.

Lesz még gondom Vele, azt látom. Messzi nem olyan mint Zsejkuska és Csekuska .Kemény kis ragadozó, és mindig az élre tör. Pedig Zsejke az alfa. Lesz itt még harc. És velem is. Márpedig én nem tűröm, hogy velem próbálkozzon. A falkavezér én vagyok és maradok is. Akár tetszik Neki, akár nem.

De egy dolog biztos: Becse nagyon kemény házőrző lesz amikor felnő.

A bejegyzés trackback címe:

https://kedveshangu.blog.hu/api/trackback/id/tr845616940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása