Az I. Komondoros terepséta november 23-án volt. Izgatottan vártam már a napot. Amikor hoztam a tacskóimat, arra gondoltam, hogy majd milyen jó kutyás kirándulásokban lesz részem, de a "tacskósok" valahogy nem szerveznek ilyen megmozdulásokat... a Lányokat pedig eleinte nem úgy hoztam,hogy sétálgatni akarok Velük. Az első sétán szeptember 15én voltunk együtt, a Kuvaszhűség napján. Két héttel a kuvaszos séta előtt tettem Rájuk először nyakörvet ugye, ezeket még KKB-től kaptam. :) Egy pirosat és egy kéket:) 

Eljött hát a Nagy Nap! Este sütöttem vaddisznó oldalast, ennek zsírjával kentük meg KKB-val a kenyereket. Aprítottunk hozzá egy szekérderék lilahagymát, KKB beült a kocsiba és elhajtott a találkozó színhelyére. Én utána indultam a Lányokkal és Komcival. Becse itthon maradt Csutakkal, mert még kicsinek ítéltem hozzá. Mint később kiderült, Koma nagyon jó döntést volt. Eleinte persze nem, mert Koma ugye mindig szabadon sétál velem, és a Lányokat rettentő izgatta, hogy Komci már az utca elején jár, amikor Ők velem még csak a közepén. Mivel nem a láncnyakörvet tettem Rájuk  - lobogtam is utánuk rendesen, ezt Karácsonykor KKB fia, Ádám is megemlítette, hogy láttak engem lobogni a Lányok után :) - az egyik utcában aztán, amikor egy kerítés mögött tomboló kutyánál elengedtem a Lányokat, gondolván majd összehalászom Őket, lévén ikervezetőn vannak, a Lányok teljesen elszabadultak! Rohantak megvadulva fel-le, kocsik előtt,meg minden... állati jó érzés volt, hogy hiába kajabálok utánuk... Na csak összeszedtem Őket, akkor még nem tudtam a Nagy Titkot: nevezetesen Komát kell behívnom, mert Ő azonnal szalad hozzám, és nyomában rögvest rohan a falka El is késtem természetesen, és már csak rám várt a csapat... :) Dina Edit nem is mulasztotta el az orrom alá dörgölni, hogy mindenkivel szigorkodtam, hogy nem várunk senkire, oszt én kések el! De az élmény felülmúlhatatlan volt! Megláttam azokat az arcokat, akikkel már egy ideje leveleztem, és a kutyákat, akiknek eddig csak fotóját nézegettem!

Komondorosok: Pitypang Anett/Csaba, Gyémánt Emese/Gergő, Róna Szilvi, Kócos Erika/Attila, Kuvaszosok: Dina Edit/Sanyi - 3 gyerekkel, Panna Magdi - aki hozta Bodzát, a mudibabát, Atos Andrea/Andris, KKB Adéllal a német juhásszal, Bogi Sára a kis fehér néma pulival :), és még Málna Erika szintén német juhászos. De nem csak egy kutyával jöttek ám a fentiek! Hoztak még pulikat, szépséges kutyákat, és hát jómagam voltam ott ugye Zsejkével, Csekővel és Komával. 

Néztek is a helybéliek, hogy hová vonulunk ennyi nagy kutyával! No, néhány csoportkép után, felcihelődtünk és elindultunk! Előtte való két nap esett így hatalmas sár volt néhol, de senkinek nem szegte kedvét! Akedvünkért aznap kisütött a nap. Amikor kiértünk a lakott területről, elengedtük a kutyákat. Volt ám viháncolás! Pitypang, az ifjú komondor csajszi - csak 3 hónappal idősebb mint a Lányok - nagy cimborája lett a Lányoknak és Komának. Kisebb csoportok alakultak ki, mindenki vándorolt egyik csoporttól a másikig, hogy tudjunk beszélgetni. Hatalmas cuppogós sárban mentünk néhol, a többiek nagy derültségére a Lányok persze egyből a sárba, az orrukkal túrták a sarat, mint a disznók! Pitypang sem maradt alul, belevetette Magát a sárba a Lányok után. Koma is természetesen, mert minden hülyeségben benne van, ahol a pocsolyában nem ért le a lába,úszott benne,mint egy pici kis torpedó. Gyopár,Gyémánt, Róna, Kócos méltóságteljesen vonultak hófehéren. Dina, a kuvasz is boldogan hempergett meg a sárban. Egy résznél kicsit eltévedtem, mert a jelzés rosszul követhető volt, de ott Atos Andris nézte a térképet, végül jó felé mentünk. A kilátóhoz már nem mindenki tartott velünk, fáradtan felértünk, és a csoportképnél, amikor kellett egy mosoly, valaki feldobta: (éhesek voltunk már nagyon) mondjuk azt: zsíroskenyér! Így a kilátós csoportképeken zsíroskenyeret kiáltva mosolyogtunk a kamerákba. :)

Visszaindultunk és leértünk az autókhoz. Mindenki koszos és fáradt volt, de azt hiszem, hogy boldog. :) Paleós étrendet követő barátaink sajnos elmentek, de mi, a többiek megterítettünk KKB kocsiján és habzsoltuk a zsírosknyeret, hagymával, és Atos Andrea házi savanyúságát :) 

A nap talán egyik legviccesebb pillanata az volt, amikor Gyémánt Gergő megkérdezte: 

- Zsuzsa, messzi vagyunk még?

Mire én: 

- Hány óra van?

Gergő:

- Öööööö...... -hát nem erre a válaszra számított, azt láttam Rajta :) 

A válaszom egyszerű volt: a séta 2,5 órás felfelé, lefelé rövidebb. Ha megmondod mennyi az idő, megmondom mennyi van még hátra felfelé. :) 

Nagyon-nagyon jól éreztem magam, a Lányoknak ez volt az első alkalom, hogy póráz nélkül düböröghettek fel-alá. Bejönni nemigen akartak, de amikor Komát behívtam, jött vele a két komondor Titánom is :) 

Egy biztos: azok, Akik eljöttek az álmom váltották valóra! Még nagyon messziről is jöttek tagok, mert Gyémánt Emese és Gergő Szeged mellől jöttek fel 4 kutyával: Gyémánt,Gyopár komondorok, Maszat és Csimbók pulik. 

Ez tehát az I. Komondoros séta története, melyet sok fog még követni! Most pedig néhány kép a sétáról, mely bizonyítja, hogy milyen szuper buli volt!  

blog1.jpgA gyülekezőhelyen

blog3.jpgHát ilyen sáros helyeken mentünk :)

blog2.jpg.... mondjuk egyszerre: zsíroskenyééééééér!

blog4.jpg...... KKB kocsija, mint terülj-terülj asztalkám!

blog5.jpg...... én pedig ilyen tiszta kutyákkal mentem haza :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kedveshangu.blog.hu/api/trackback/id/tr415766505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása