Ma olvastam egy nyílt levelet... Egy gazda írta annak, aki elütötte a cicáját, és nem állt meg. Otthagyta a macskát. Egy másik autós fiú állt meg, orvoshoz vitte, de nem lehetett rajta segíteni. Mondhatnánk, szokványos történet. (Persze nem annak, aki most hiányolja Pamacsot.) 

Aztán elkezdtem olvasgatni a hozzászólásokat - és elképedtem. Voltak, akik EGYENESEN azzal hencegtek, hogy mennyi állatot ütöttek már el vidéken- mert az ott FOGYÓESZKÖZ(!!!) - és le sem tojták a dolgot. Sose álltak meg, mert aki az utcára engedi az állatát, az számoljon ezzel..... Elképesztő..... Van, igenis van olyan eset, amikor nem lehet mást tenni, mert ha hirtelen fékezel, nagy közúti balesetet csinálsz.... sok sérült lehet... nem állsz meg. Igen. De egy olyan helyen, ahol a maximális megengedett sebesség 30 km/óra....... azt hiszem meg lehet állni. Vagy ha már bajt csináltál, akkor segíts. Legalább. 

Aztán olyan hozzászólás is volt, hogy milyen szomorú és szánalmas az az ember, aki azt írja, hogy a cica a barátja volt. És nyilván a családja felé sem igaziak az érzelmei. És akinek igazi érzelmei vannak az emberek felé, az nem táplál baráti érzelmeket a macskája vagy kutyája felé.

A mondatok koppanva zuhantak le a lelkemben és az elmémben. Sokféle érzés munkálkodik bennem. Legszívesebben regisztráltam volna az oldalra, hogy a fentieknek leírjam amit gondolok. Nem tettem. Amikor Tikka cicám eltűnt, plakátoltam. Kerestem mindenfelé. És sokaknak mondtam, hogy "lehet neked csak egy macska, de nekem a cicabarátom" Igenis, a cicabarátom. És a kutyáim is a barátaim. 

Amikor egy kóbor állat odamegy Hozzád, Barátom, a legfőbb kincsét teszi kockára: az ÉLETÉT. És Rajtad áll, hogy mit teszel. Megölöd? Belerúgsz? Átlépsz rajta? Vagy segítesz? Ételt, netán otthont adsz neki? Ha a kocsid elé kerül egy állat, könnyebb átmenni rajta? Vagy lelassítasz akkor is, ha mögötted dudálnak? (Na Istenem.... nem nagy dolog) 

Tisztelem az életet. Vastagnyakú kálvinista létemre kedvenc szentem Assissi Szent Ferenc. Aki egyszer, amikor belerúgott egy földkupacba, lehajolt, megsimogatta és bocsánatot kért. 

Tudjátok miért van Komondorom? Mert tiszteli az életet. Nem öl, nem pusztít, nem marcangol. KÜLÖNB MINT SOK EMBER. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kedveshangu.blog.hu/api/trackback/id/tr727287069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása